Anemija ili malokrvnost
27. avgusta 2020. 0

Spec.dr. Aleksandar Marković

Anemija ili malokrvnost, je stanje kad dodje do značajnog pada crvenih krvnih zrnaca ili njihovih gradivnih elemenata – hemoglobina. Hemoglobin za sebe vezuje kiseonik, i sprovodi ga do svih tkiva i organa kako bi mogli normalno da funkcionišu, putem krvi. Prema tome, ako dođe do pada eritrocita i hemoglobina, dolazi i do promene funkcionisanja tkiva i organa, jer nisu nahranjeni.

Postoje blage i teške anemije. Prve su prolazne i nisu za brigu i najčešče se savetuju terapije suplementima, dok druge mogu biti jako opasne.

Anemija može biti i indikator nekih drugih oboljenja.

Najčešći uzrok anemije je gubitak gvožđa, a on se javlja usled gubitka krvi, koji može biti AKUTAN I HRONIČAN. Akutan gubitak krvi je obimno i naglo krvarenje, kao što je; komplikacija na operaciji, traumatska povreda, komplikacije na porođaju. Hronični gubitak krvi se odnosi na onaj koji traje duži period i često je povezan sa nekom hroničnom bolesti kao što su rak ili tumor.

Osim nedostatka gvožđa, anemija može nastati i zbog nedostatka vitamina, kao posledica hroničnih bolesti i td.

U zavisnosti od toga koja vrsta anemije je u pitanju, simptomi mogu biti različiti. Ukoliko je uzrok neka hronična bolest, njeni simpromi mogu čak maskirati anemiju, a nekada može da se desi, opet zavisno od uzroka, da se upadljivi simptomi ne javljaju.

Najčešći simptomi su: umor, slabost i malaksalost, bleda koža, nesvestica, mučnina, hladne šake i stopala, kratak dah,glavobolja, bolovi u grudnom košu, poremećeni otkucaji srca (tahikardije), nedostatak energije i td.

Ako se oseti neki od već navedenih simptoma javlja se odabranom lekaru, da se odradi kompletna krvna slika gde su važni parametri: hemoglobin, hematokrit (odnos plazme i uobičajenih elemenata krvi), gvožđe (Fe), vitamin B12, folna kiselina (vitamin B9), feritin.

Lečenje anemije zavisiće od toga koji je njen uzrok, ali ono najčešće, pored terapije suplementima ili neke druge terapije, podrazumeva i uvođenje raznovrsne ishrane koja je bogata gvožđem, ali i drugim hranljivim materijama kao što su između ostalog vitamini B12 i B9.

Preporučujemo Bio Ferro C, prirodan preparat sa ekstraktom cvekle, kupine i borovnice, sa dodatkom kompleksa vitamina B, D i C, uz to i obogaćen gvožđem. Preparat BIO FERRO C svojim sastavom obezbeđuje organizmu gvožđe i sve potrebne vitamine i hranjive materije kako bi se prevenirao nastanak anemije ili pospešio oporavak ukoliko je već nastala.

Imajući u vidu bogat sastav vitamina u preparatu, Bio Ferro C doprinosi i normalnoj funkciji imunog sistema kao i opštem zdravlju organizma.