Produktivni kašalj i kako olakšati iskašljavanje
4. septembra 2020. 0

Kašalj

Kašalj je osnovno odbrambeno ponašanje čoveka u cilju održavanja prohodnosti disajnih puteva i zaštite pluća od potencijalno štetnih agenasa. Kašalj je refleksna akcija – respiratorni manevar koji se razvio kod čoveka i koji pomaže u čišćenju disajnih puteva od prekomerne sluzi nastale tokom respiratorne infekcije i/ili pod dejstvom različitih iritanata kao što su prašina, zagađenje ili dim. Za kašalj je specifično da se često pogoršava tokom noći jer se sluz sakuplja na zadnjem delu grla u ležećem položaju, što dodatno izaziva prirodni refleks – kašalj. Ponekad karakteristike kašlja mogu biti i pokazatelj njegovog uzroka.

Produktivni kašalj je svaki kašalj koji se karakteriše prisustvom sluzi. Za njega je svojstveno da postoji osećaj kao da vam se nešto zaglavilo u grudima ili zadnjem delu grla. Ovaj tip kašlja najčešće je posledica infekcije mikroorganizmima, bakterijama ili virusima, poput onih koji izazivaju prehladu ili grip. Respiratorni trakt je obložen sluzokožom i produkuje se sluz koja ima veoma važne funkcije uključujući održavanje optimalne vlažnosti disajnih puteva i zaštita pluća od iritanata. Međutim, kada se organizam bori protiv infekcije poput gripa, dolazi do povećanog stvaranja sluzi, a sve sa ciljem izbacivanja patogenih mikroorganizama iz respiratornog trakta. Organizam to čini da pomogne u zamci i proterivanju organizama koji uzrokuju infekciju. Naravno, postoje i drugi razlozi zbog kojih se može stvarati više sluzi nego inače, što može indukovati nastanak produktivnog kašlja. Kod osoba sa respiratornim infekcijama produktivni kašalj može da dovede do izbacivanja sluz, kako bi se pomoglo da se disajni putevi očiste, da se lakše diše i brže dođe do izlečenja. Kod nekih pacijenata kašalj može biti uporan i nereaktivan na tretman specifičnim za bolest i trenutno dostupnim antitusivnim terapijama pa je to razlog za kontinuirano otkrivanje novih formulacija – suplemenata protiv kašlja [1].

Biljni preparati i njihovi odgovarajući ekstrakti često se koriste u terapiji kašlja izazvanog infekcijom respiratornog trakta u cilju ubrzavanja oporavka, kao i podrška samom imunskom sistemu.

Preparat BiOnion promoviše zdravlje gornjeg respiratornog sistema i olakšava iskašljavanje. Sastav proizvoda čini ekstrakt crnog luka, jagorčevine i timijana (majčine dušice), sa dodatkom vitamina C i D i N-acetil-L-cistein-a.